SPECYFIKACJA
ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA (SIWZ)
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, którego wartość szacunkowa nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości 130.000 euro, realizowanym w trybie przetargu nieograniczonego na:
„ dostawę węgla kamiennego i miału węglowego w sezonie grzewczym 2012/2013”
I Nazwa i adres Zamawiającego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ w WARLUBIU
ul. Szkolna 20A 86 – 160 WARLUBIE
woj. kujawsko- pomorskie
Tel. (52) 33 26 161
Fax (52) 33 26 170
www.zswarlubie.pl
NIP: 559-19-92-584
REGON 340490481
II Tryb udzielenia zamówienia.
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego o wartości szacunkowej nie przekraczającej wyrażonej w złotych równowartości 130.000 euro, prowadzone jest na podstawie art.39 ustawy Prawo Zamówień Publicznych tekst jednolity ( Dz. U. Z 2010. Nr 113, poz. 759 ze zm. ) w trybie przetargu nieograniczonego.
III Opis przedmiotu zamówienia.
- Przedmiotem zamówienia jest dostawa węgla kamiennego oraz miału węglowego z transportem dostawcy.
- Opis przedmiotu zamówienia:
- Dostawa węgla kamiennego i miału węglowego dla Zespołu Szkół w Warlubiu w ilości:
- węgiel kamienny gat. I kostka ok.150 ton ,
- miał węglowy gat. I ok. 50 ton ,
w sezonie grzewczym 2012/2013.
- Węgiel kamienny kostka gat. I powinien charakteryzować się następującymi parametrami:
- wartość opałowa nie mniejsza jak 25.000 kj/kg ,
- zawartość popiołu nie więcej jak 10% ,
- zawartość siarki nie więcej jak 1% .
- Miał węglowy gat. I powinien charakteryzować się następującymi parametrami:
- wartość opałowa nie mniejsza jak 19.000 kj/kg ,
- zawartość popiołu nie więcej jak 20% ,
- zawartość siarki nie więcej jak 1% .
- Kod i nazwa wg Wspólnego Słownika Zamówień CPV: 09111210-5.
- Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty częściowej.
- Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
- Zamawiający przewiduje zamówienia uzupełniające, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp w wysokości 50% ogólnej wartości zamówienia. Przedmiot zamówień uzupełniających będzie zgodny z przedmiotem zamówienia podstawowego.
IV Termin wykonania zamówienia.
Terminem realizacji zamówienia jest 15 maja 2013.
V Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
- Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
- Posiadają niezbędną wiedzę doświadczenie.
Zamawiający uzna spełnienie warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminy składania oferty, a jeżeli w okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał minimum dwie dostawy odpowiadające swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia;
- Dysponują potencjałem technicznym i osobami do wykonania zamówienia;
- Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
- Posiadają własny transport do przewozu.
VI Wykaz oświadczeń i dokumentów jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
- Wykaz wykonanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie – sporządzony na formularzu zgodnym z treścią załącznika nr 4 do SIWZ
- Wykaz sprzętu, którym dysponuje Wykonawca w okresie zgodnym z okresem realizacji przedmiotu zamówienia, sporządzony wg wzoru załącznik nr 5.
- Oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu – sporządzone na formularzu zgodnym z treścią załącznika nr 2 do SIWZ
(w przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia publicznego, oświadczenie składa pełnomocnik ustanowiony przez Wykonawców).
- W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, Wykonawca winien przedłożyć aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp – oświadczenie należy sporządzić na formularzu zgodnym z treścią załącznika nr 3 do SIWZ (w przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, dokumenty składa każdy z Wykonawców):
- Dokumenty, o których mowa w pkt. 1 mogą być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, zgodnie z postanowieniami niniejszej SIWZ.
- W przypadku działania Wykonawcy przez pełnomocników, należy dołączyć do oferty uwierzytelniony podpis pełnomocnictwa lub pełnomocnictwo w oryginale.
- W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa w ofercie dokumenty, o których mowa w pkt. 1 ppkt.a i b. Kopie dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, którego dokument dotyczy.
VII Sposób porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów, wykaz osób uprawnionych do porozumiewania się z Wykonawcami.
- Forma pisemna wymagana jest do:
1) złożenia oferty wraz z załącznikami,
2) powiadomienia Zamawiającego o wycofaniu oferty,
3) uzupełnienia oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu,
4) złożenia przez Wykonawców Zamawiającemu wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
- Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują korespondencję za pomocą faksu na numer 52 33 26 170 każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania – podstawa prawna: art. 27 ust.2 ustawy.
- Wszelka korespondencja między Zamawiającym a Wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o udzielenie zamówienia będzie kierowana do ustanowionego Pełnomocnika ze skutkiem dla mocodawców.
- Wykonawca może zwracać się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający niezwłocznie udzieli wyjaśnień, chyba, że prośba o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynie na mniej niż 2 dni przed terminem składania ofert. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający przekaże Wykonawcom, którym przekazał specyfikację bez ujawniania źródła zapytania. Powyższe zostanie zamieszczone również na stronie internetowej, na której udostępniona została specyfikacja.
- W szczególnie uzasadnionych przypadkach , przed upływem terminu składania ofert Zamawiający może zmodyfikować treść specyfikacji zgodnie z art.38 ust.4 ustawy. Dokonaną modyfikację Zamawiający przekaże niezwłocznie wszystkim Wykonawcom, którym przekazano specyfikację oraz na stronie internetowej, na której udostępniona została specyfikacja.
- W celu zapewnienia Wykonawcom odpowiedniego czasu na wzięcie pod uwagę modyfikacji podczas przygotowania ofert, Zamawiający przedłuży w miarę potrzeby termin składania ofert, uwzględniając zapisy w art.38 ust.6 i 7 ustawy.
- Zamawiający nie zamierza organizować zebrania Wykonawców.
- Osobami uprawnionymi do kontaktu z Wykonawcami są:
Maria Jankowiak - Tel. 52 33 26 170 i 52 33 26 161
VIII Termin związania z ofertą.
- Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni.
- Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
- Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.
IX Opis sposobu przygotowania ofert.
- Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę obejmującą realizację przedmiotu zamówienia. Treść oferty musi odpowiadać wymogom specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
- Ofertę należy sporządzić w języku polskim z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności.
- Wykonawca składa ofertę na własny koszt i ryzyko tzn. ponosi wszelkie konsekwencje oraz koszty związane z przygotowaniem oraz złożeniem oferty.
- Ofertę należy sporządzić wg formularza oferty (Załącznik Nr 1 do SIWZ) załączając wymagane załączniki, oświadczenia i dokumenty.
- Oferta i załączniki sporządzone wg załączników do SIWZ muszą być podpisane w miejscach wskazanych, przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy. W przypadku działania Wykonawcy przez pełnomocników, należy dołączyć do oferty uwierzytelniony odpis pełnomocnictwa lub pełnomocnictwo w oryginale.
- Ofertę należy złożyć w kopercie, zaadresować i oznaczyć: „Oferta w przetargu na dostawę węgla kamiennego i miału węglowego”. Poza oznaczeniami podanymi powyżej koperta powinna posiadać nazwę i adres Wykonawcy, aby można było odesłać ofertę w przypadku stwierdzenia jej opóźnienia.
- Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać ofertę. W takim przypadku należy powiadomić o tym pisemnie Zamawiającego, składając zmiany lub powiadomienie o wycofaniu oferty.
- Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za otwarcie oferty w przypadku nieprawidłowego oznaczenia na kopercie.
- Informacje zawarte w ofercie, które stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z 16 kwietnia 1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U. z 2003r. nr 153 z późn. zm.), co do których Wykonawca zastrzegł, nie później niż w terminie składania ofert, że nie mogą być udostępnione, muszą być oznaczone klauzulą „Nie udostępniać – tajemnica przedsiębiorstwa” i załączone jako odrębna część nie złączona z jawną częścią oferty w sposób trwały.
X Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert.
- Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie, w siedzibie Zamawiającego, ul. Szkolna 20a, 86-160 Warlubie w terminie do dnia 05 pażdziernika 2012. do godz. 10.00
- Kopertę należy zaadresować w następujący sposób:
Zespół Szkół w Warlubiu
ul. Szkolna 20a 80-160 Warlubie
Oferta w postępowaniu na:
„dostawę węgla kamiennego i miału węglowego w sezonie grzewczym 2012/2013”
Nie otwierać przed 05.10.2012. godz. 10.15
.
- Ofertę składaną za pośrednictwem np. Poczty Polskiej lub poczty kurierskiej należy przygotować w sposób określony w pkt 2 i przesłać w zewnętrznym opakowaniu zaadresowanym w następujący sposób:
Zespół Szkół w Warlubiu
ul. Szkolna 20a 80-160 Warlubie
Oferta w postępowaniu na:
„dostawę węgla kamiennego i miału węglowego w sezonie grzewczym 2012/2013”
Nie otwierać przed 05.10.2012. godz. 10.00
Dostarczyć do sekretariatu
- Konsekwencje złożenia oferty niezgodnie z powyższym opisem ( np. potraktowanie oferty jako zwykłej korespondencji i niedostarczenie jej na miejsce składania ofert w terminie określonym w SIWZ ) ponosi Wykonawca.
- Wykonawca na życzenie otrzyma pisemne potwierdzenie złożenia oferty wraz z numerem, jakim oznakowana została oferta.
- Oferta złożona po terminie zostanie niezwłocznie zwrócona Wykonawcy bez otwierania.
- Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego, w gabinecie dyrektora Zespołu Szkół w Warlubiu w dniu 05 pażdziernika 2012. o godzinie 10.15.
- Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, jaka zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
- Po otwarciu oferty Zamawiający poda nazwę (firmę) oraz adres (siedzibę) Wykonawcy, którego oferta jest otwierana, a także informacje dotyczące ceny oferty.
10. Wykonawcy mogą uczestniczyć w publicznej sesji otwarcia ofert. W przypadku nieobecności Wykonawcy przy otwieraniu ofert, Zamawiający prześle Wykonawcy, na jego pisemny wniosek, informację z sesji otwarcia.
XI Opis sposobu obliczania ceny.
- Cenę oferty obejmującą całość zamówienia należy wskazać w formularzu ofert (załącznik nr 1) obejmującej całość zamówienia w pełnej zgodności z wymaganiami SIWZ.
- Cena oferty ma być wyrażona w PLN zgodnie z polskim systemem płatniczym.
- Cena zwiera wszelkie koszty niezbędne do wykonania niniejszego zamówienia zgodnie z warunkami SIWZ w tym koszty dostawy węgla kamiennego i miału węglowego do siedziby Zamawiającego oraz podatek VAT w ustawowej wysokości.
XII Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty wraz z podaniem zaznaczenia tych kryteriów oraz sposobu oceny ofert.
Kryterium wyboru oferty i jego znaczenie:
CENA – 100%
Kryterium ceny będzie rozpatrywane na podstawie ceny podanej przez Wykonawcę w formularzu oferty. Wykonawca, który przedstawi najniższą cenę w ofercie otrzyma maksymalnie 100 pkt., natomiast pozostali Wykonawcy proporcjonalnie mniej do ceny najniższej stosownie do poniższego wzoru:
Cx = ( Cmin : Cn ) x 100
gdzie:
Cx – ocena punktowa oferty za cenę ofertową
Cmin – cena najniższa w zbiorze ofert
Cn – cena rozpatrywanej oferty
XIII Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
- Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadamia Wykonawców, którzy złożyli oferty o :
a) wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę ( firmę), siedzibę i adres Wykonawcy, którego ofertę wybrano oraz uzasadnienie jej wyboru.
- Zamawiający zawrze umowę w sprawie zamówienia publicznego w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, nie później jednak niż przed upływem terminu związania ofertą, z zastrzeżeniem art.94 ust.1a ustawy.
XIV Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy
Zamawiający nie przewiduje wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
XV Informacje dotyczące walut obcych w jakich mogą być prowadzone rozliczenia miedzy Zamawiającym a Wykonawcą
Zamawiający nie przewiduje możliwości prowadzenia rozliczeń między Zamawiającym a Wykonawcą w walutach obcych.
XVI Istotne postanowienia umowy.
Zostały one określone w załączonym do specyfikacji projekcie umowy – Załącznik Nr 6 do SIWZ.
XVII Środki ochrony prawnej.
Wykonawcom, których interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, przepisów wykonawczych lub niniejszej SIWZ przysługują środki ochrony prawej przewidziane w Dziale VI ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
Załącznik nr 1 Formularz oferty
Załącznik nr 2 Formularz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Załącznik nr 3 Formularz oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia osoby fizyczne
Załącznik nr 4 Wykaz wykonanych usług
Załącznik nr 5 Wykaz sprzętu
Załącznik nr 6 Projekt umowy